Kara Buz ve Beyaz Knuckles: İzlanda’nın Çevre Yolundaki elementlere göğüs germek

Felaket

New member
Kiralık Toyota minibüsümüzün çivili lastikleri patinaj yapıyordu ama İzlanda’nın ıssız bir yolundaki o bir buçuk metrelik kar yığınından yardım almadan çıkamıyorduk. Şans eseri yanımdan geçen bir 4×4 tur aracı gördüm ve camdan aşağı yuvarlanan şoförü başını sallayarak durdurdum.

“Şu anda ne yapıyorsun?” dedi.

İyi soru.

Haber için bir otomobil yazarı olarak, Los Angeles’taki virajlı Mulholland Otoyolunda saatte 100 mil hızla 4 milyon dolarlık bir Bugatti ve bir yarış pistinde saatte 160 mil hızla bir Lamborghini kullandım. Ancak bunların hiçbiri beni İzlanda’nın kuzeyindeki dar, buzlu bir otoyolda 30 mil hızla gitmeye hazırlamadı.

Eşim ve iki arkadaşım da dahil olmak üzere dördümüz, 13 günlük ada turumuzun beşinci gününde Kuzey Kutup Dairesi’nden yaklaşık 90 mil uzaklıktaki Godafoss şelalesini ziyaret ettik. Ekim ayının üçüncü haftasıydı, sıcaklık 20 derece civarındaydı ve bir hafta önce şiddetli bir fırtınanın sonucu olarak kar yolları ve tarlaları çoktan kaplamıştı.


Çoğunlukla donmuş bir buz ve sis harikalar diyarı olmasını beklediğimiz, Tanrıların Şelalesi lakaplı 16 metrelik çağlayanı görmekten heyecan duyduk. Hedefime daha hızlı ulaşmak için alternatif bir rota izlemeye karar verdim. Fikrimi değiştirdiğimde toprak yolda sadece birkaç metre ilerlemiştim. Geri geri gitmek yerine üç noktalı bir dönüş yaptım ve çok geçmeden minibüsümüz karla kaplıydı.


Tur operatörü vincini minibüsümüzün arkasındaki bir çekme kancasına bağladı ve başka bir rüzgârla oluşan kar yığınına saplanana ve lastiklerimiz tekrar boş yere dönene kadar çekmeye -ve çekmeye- başladı. Sinirlendi, vinci aracımızın önüne geçirdi ve bizi tekrar dışarı çıkardı. Başarı.

Amerika kışlarında araba kullanmayı bilmenin, eylül gibi erken bir tarihte kar yağmaya başladığı ve yolların rüzgarlı, genellikle asfaltsız ve soğuk aylarda sıklıkla buzlu olduğu İzlanda’ya tercüme edilmediğini zor yoldan öğrendik.


Adayı çevreleyen yaklaşık 830 millik çevre yolunda yaklaşık 376.000 nüfuslu ve neredeyse Kentucky büyüklüğünde bir ülke olan İzlanda’yı dolaşmayı planladık. Bu bize görkemli şelalelerin ve buzullarla dolu lagünlerin büyülü manzarasını görmek ve yalnızlık içinde dağ yürüyüşleri yapmak için zaman verirdi. Yılın bu sonlarında az sayıda turist ve hatta İzlandalı görmeyi bekliyorduk.


Adanın etrafında saat yönünde sürmeyi seçtik – çoğu turistin kullandığı yönün tersi. Trafiğin daha hafif olacağını düşünmekle kalmadık, gezimize popüler Golden Circle rotasındaki gayzerler ve şelalelerle Reykjavik’ten başlamak ve ardından Snaefellsnes yarımadasının dramatik bazalt kayalıklarını ve Reykjavik’in Djupalonssandur’daki siyah kumlu plajını görmek istedik. başkentin kuzeyinde.

Oradan, uzak kuzeyde bir fiyordun üzerine kurulmuş bir kasaba olan Akureyi’ye devam etmek istedik; sonra büyük bir volkanik göl olan Myvatn’a; ve güney sahilini kucaklayan iki küçük kasabaya kadar. Amacımız, eve uçmadan önce havaalanının yakınındaki ünlü Blue Lagoon jeotermal havuzlarına inmekti. Benimle Google Haritalar yol tariflerini paylaşan eşim yolcu koltuğunda otururken, güneş bir ay manzarasının üzerinden dikizlerken yola çıktık.


İzlanda’da kış koşullarında araç kullanmanın anahtarının esneklik olduğunu öğrendik: hava ve yol koşullarını düzenli olarak izlemek ve çevre yolu kar veya kuvvetli rüzgar nedeniyle aniden kapanırsa seyahat ve otel planlarını değiştirmeye hazır olmak. Ve hava, kavurucu bir güneşten sağanak sağanak veya kar fırtınasına kadar her an değişebilir.

Toyota’nın İzlanda Halkla İlişkiler Müdürü Pall Thorsteinsson, “Kasım ve Mart ayları arasında kar lastikleri ve saplamalar olmadan Reykjavik’ten asla ayrılmam” dedi. “Kuvvetli rüzgarlar ve kar yığınları ve iki saat boyunca şehir olmaması nedeniyle koşullar çok hızlı değişebileceğinden, her dört saatte bir hava tahminini dinlemeniz gerekiyor.”

İzlanda haritaları yolları, asfalt çevre yolundan veya Route 1’den, Eylül’den Haziran veya Temmuz’a kadar tüm araçlara kapalı olan ve her zaman standart binek otomobiller için önerilmeyen dağlık “F” çakıl yollarına kadar beş türe ayırır. Birçok yol arada bir yerde bulunur, ancak sert hava herhangi bir ana caddeyi çok, çok daha kötü hale getirebilir.

İzlanda Ulaşım Otoritesi güvenlik başkanı Gunnar Gunnarsson, “Turistler küçük bir araba kiralar ve ardından kışın dört gün içinde Çevre Yolu çevresinde dolaşabileceklerini düşünürler” dedi. “İzlandalılar bunu asla yapmaz çünkü muhtemelen takılıp kalırsınız.”


Küçük bir arabadan çok daha büyük bir aracımız olmasına rağmen, bu dersi Godafoss’ta öğrendik. Ancak çevre yolunda bizi başka zorluklar da bekliyordu: asfaltta kara buz, saat 16:00’da batan ve sabah 9’dan sonra ufukta beliren güneş ve beklenmedik bir şekilde esen çok kuvvetli rüzgar. Minibüsümüzün kapıları bazen, normalde güneşli bir günde birdenbire ortaya çıkan güçlü rüzgarlarla elimizden uçup gidiyordu. Karım, uyarıda bulunmadan kapıyı iki kez acı verici bir şekilde ayak bileğine çarpmıştı. Kiralık araba sigortası genellikle bu rüzgarların neden olduğu kapı hasarlarını karşılamaz.


Bir şeyi doğru yaptık: İndikten hemen sonra yere çarpmadık. Los Angeles havaalanına gitmek için sabah 3’te kalkıp 19 saat araba kullandıktan sonra, araba kullanacak durumda olmayacağımızı biliyorduk, bu yüzden ilk iki Harcama gecesini Reykjavik’te yapmaya karar verdik. Sabah 08:30’da otelimize vardığımızda, saat 16.00’da check-in için beklerken, çoğunlukla karanlıkta, hayatımızın en uzun gününü yaşadık.

Kuzey Amerikalı ziyaretçilerin çoğu, Reykjavik’e yaklaşık 50 km uzaklıktaki Keflavik Havaalanına sabah 6 civarında varıyor ve birçoğu sabahın erken saatlerinde, çok az dinlenmeden veya hiç dinlenmeden yola çıkıyor, bu çok tehlikeli olabilir. Hevesli turistleri yarı uykulu sokağa çıkmaktan caydırmak için hükümet, havaalanına yakın birkaç otelle iş birliği yaparak daha düşük fiyata birkaç saatlik odalar sunuyor. “Nap and Go” adlı yeni program, konukların yaklaşık 70 $ karşılığında bir odada saat 14:30’a kadar kalmasına izin veriyor.

İzlanda yollarında, Çevre Yolunda bile araç kullanmak Amerika Birleşik Devletleri veya Avrupa’da araba kullanmak gibi değildir. Çevre yolu, maksimum hızı saatte 90 kilometre veya saatte yaklaşık 56 mil olan iki şeritli, bölünmemiş bir otoyoldur. Köprüler genellikle tek şeritlidir ve diğer tarafta sınırlı görüş sunar. Saatte 30 mil hızla geçerken, kör bir tepeciğin arkasında pusuya yatmış gizli bir araç olmaması için dua ettim.

Görüşü günün her saatinde en üst düzeye çıkarmak için, hem farların hem de arka lambaların kanunen her zaman açık olması gerektiğinden, farlarımızı manuel olarak açmayı unutmamamız gerekiyordu. Far şalterini otomatik konumunda bırakırsanız, arka lambalar gündüzleri yanmayacaktır.

Akaryakıt istasyonları arasında geçen saatlerle, yakıt seviyesinin yarım depo benzinin altına düşmesine asla izin vermiyoruz; Galonu yaklaşık 8,70 $ maliyetle günlük olarak yeniden doldurduk. Ve İzlanda’daki ana yollar bile daha soğuk aylarda nadiren seyahat edildiğinden – tipik olarak her iki yönde de mil başına bir araç gördük – turistler genellikle buzlu koşullarda hız sınırını aşmak veya kışın ortasında durmak gibi tehlikeli riskler alırlar. yol, fotoğraf çekmek için.


İzlanda polisinden bir sözcüye göre, aşırı hız cezaları 1.750 dolara kadar çıkabiliyor. Saatte yalnızca 20 kilometre (yakl.

Biz gelmeden bir hafta önce bir fırtına çevre yolunun bazı kısımlarını kapatmıştı ve kar veya sert rüzgarlar iddialı programımızı geciktirirse ön ödemeli otel rezervasyonlarımızdan birini veya daha fazlasını kaçıracağımızdan korktuk. Endişelerimizin yersiz olduğu ortaya çıktı.

Ülkenin en eski sinema salonlarından birinden dönüştürülen şık, küçük odalı bir sinema oteli olan Hotel Akureyri’nin sahibi Daniel Smarason, “Yolların kapanması nedeniyle geciken birini yeniden rezerve etmekte çok nadiren sorun yaşıyoruz” dedi. Ekli topraksız çiftlik, tüm yıl boyunca sebze yetiştirmek için ısıtıcılardan gelen atık suyu kullanıyor. Otele vardığımızda karla kaplıydı.


Ayrıca gecikmeden Myvatn yakınlarındaki rahat bir yer olan Hotel Laxa’ya vardık, uzun mutlu saatler boyunca Aperol spritzlerimizi yudumladık ve karla kaplı uçsuz bucaksız bir ovanın muhteşem manzarasını hayranlıkla izledik. Otel müdürü Fionn Larkin, bir fırtına nedeniyle rötar yapsaydık, otelin bizi ücretsiz olarak yeniden rezerve etmeye çalışacağını söyledi. Otel konukların erişimine kapalı kalırsa, rezervasyon ücretini herhangi bir ceza ödemeden iade edecektir. Restoranda lezzetli kuzu eti ve balık yemekten çok memnunduk ve o gece saat 2 civarında tepemizde parıldayan Kuzey Işıklarının muhteşem manzarasıyla uyandık.

Birkaç gün ve birkaç kara buz parçasının ardından Blue Lagoon’a ulaştık, ancak İzlanda kırsalının ıssızlığında yaptığımız yolculuğun ardından, dışarıda park edilmiş tur otobüsleri uçuş öncesi yüzmemize engel oldu. Bunun yerine, İzlanda atlarının otlamasını izleyebileceğimiz ve deniz kenarında terk edilmiş bir kiliseyi ziyaret edebileceğimiz Keflavik Havaalanı yakınlarındaki Reykjanes Yarımadası bizim kapak taşımız oldu.

Kısa bir korkuyla adanın etrafını dolaşmayı başardık. Ancak uyarıları dikkate almayan ve kara veya buza saplananlar için AAA’nın muadili yok. Bazı araç kiralama şirketleri yol yardımı sunarken, ülke bir sürücünün 112’yi araması üzerine gönderilen gönüllü bir arama ve kurtarma ekibine sahiptir. Şans eseri, İzlanda, seyrek nüfusuna rağmen, Çevre Yolu boyunca herhangi bir yerde kapsama alanına sahip mükemmel bir cep telefonu hizmetine sahiptir.


İyi haber şu ki, ziyaretçiler yardım çağırmak için tehlikede olana kadar beklemek zorunda değiller. Seyahatimizden önce, her gün güzergahımızı ve tahmini varış zamanlarımızı Güvenli Seyahat web sitesine kaydedebilirdik. Geldiğimizi siteye bildirmeseydik, bizi aramak için bir arama kurtarma ekibi gönderilecekti.

Bu rüzgârla oluşan kar yığınındaki deneyimlerimizden sonra, bunun güven verici bir gerçek olduğunu teyit edebiliriz.

Ancak Toyota’dan Bay Thorsteinsson gibi bazı İzlandalıların karda mahsur kalmaktan kaçınmak için kendi kesin yolları var. “Kışın Rekyjavik’ten asla ayrılmam” dedi.


Haberler Seyahatini Takip Edin üzerinde instagram, twitter ve Facebook. ve Haftalık Travel Dispatch bültenimize kaydolun Bir sonraki tatiliniz için daha akıllı seyahat ve ilham için uzman ipuçları almak için. Gelecekteki bir kaçışın hayalini mi kuruyorsunuz yoksa sadece bir koltukta mı seyahat ediyorsunuz? bizimkilere göz atın Değişen bir dünya için 52 yer 2022 için
 
Üst